اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گرامیداشت بهمن ماه موجب عدالت‌خواهی در برابر ظلم و حق‌طلبی می‌شود

نایب رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه گفت: مراسم ۲۲ بهمن ماه موجب آگاه سازی و عدالت‌خواهی در برابر ظلم و حق‌طلبی می‌شود.

گرامیداشت بهمن ماه موجب عدالت‌خواهی در برابر ظلم و حق‌طلبی می‌شود

اکبر ابوالفتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تبریک 41 مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه‌فجر، اظهار کرد: نقش هیات مذهبی در ایام شکل‌گیری انقلاب و بعد آن نقشی غیرقابل انکار است و اساس اصلی انقلاب از دل همین جلسات هیات مذهبی و روضه خوانی‌ها شکل گرفت و در هیچ کشوری دارای این نوع انقلاب که انقلاب آن الهام گرفته از قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) و برمبنای ظلم ستیزی واحقاق حق بوده، دیده نشده است.

 

 وی به محدودسازی مراسمات عزاداری در سال‌های پیش از انقلاب  اشاره کرد و افزود: در گذشته با ایجاد خفقان و منع برگزاری مراسمات مذهبی بر این باور بودند که در هیات‌های مذهبی با انتقال دستاوردهای نهضت عاشورایی به آحاد مردم و فراهم کردن فضای مناسب جهت گرایش به ارزش‌ها و دینداری با ترویج و تبلیغ معارف اسلامی موجب آگاه‌سازی و عدالت‌خواهی در برابر ظلم و حق طلبی خواهد شد.

 

نایب رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه بر اهمیت ماه محرم  با بیان سخنان گوهربار امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران در نوفل شاتو در 26 دی ماه  57 اشاره کرد و گفت: معمار کبیر انقلاب در آن مصاحبه‌ای تاریخی فرمودند محرّم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است. 

 

ابوالفتحی ادامه داد: امسال در ماه محرّم، نهضت حق در مقابل باطل تقویت می‌شود و امیدوارم که نهضت اسلامی ایران، در این ماه محرّم مراحل آخر خود را طی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمان پیش از انقلاب این مراسمات عزاداری و مجالس مذهبی بودن که  آحاد مردم با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورایی و ستیز عیله باطل با رهبری امام راحل (ره) در مقابل استبداد و ظلم قیام کردند و با ایستادگی علیه رژیم ستم شاهی در سال 57 منتج به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

 

 نایب رییس شورای هیئات مذهبی گفت: هیات مذهبی با تحول معنوی در جامعه و اشاعیه و ترویج فرهنگ عاشورایی از نسلی به نسل دیگر نقش موثری در انقلاب اسلامی و مطالبه‌گیری نیروهای انقلابی و همچنین زنده نگاه داشتن یاد و نام واقعه کربلا و تقویت ایمان، تقوا، وحدت، ایثار و شهادت داشته و دارد.

 

وی افزود: معاندان و دشمنان قسم خورده این انقلاب با تحریف و خرافات قصد نفوذ به هیئات مذهبی را دارند که با هوشیاری و بصیرت تمام مسئولین هیئات مذهبی، ذاکرین اهل بیت (ع) و علمای حاضر در مجالس سید الشهدا(ع) توطئه‌ای دشمنان را نقش برآب خواهند کرد زیرا که این انقلاب اسلامی نشات گرفته از انقلاب سرخ حسینی است که با خون هزاران شهید آبیاری شده است.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول